•278
REGISTRES DU
[i55a]
pavement, le demaine d'icelle ne le pourroit porter.
Sur quoy, mond. sr le Prevost a mys le tout en de­liberation, et a esté conclud par toute l'assistance que, quant aud. cirurgien, qu'on ne luy devoit riens promectre ne donner, jusques à ce qu'il soit plus expérimenté et que lad. Ville sache qu'il scet faire au vray. Et où il sera trouvé tel cy après qu'on dit, qu'il seroit bon luy donner quelque previllege avec quelque peu de gages pour le faire tenir en cestedicte Ville, selon ce qu'on verra qu'il le devera meriter.
Et quant à lad. façon du pavement des croisées, qu'on ne doibt riens inover, mais faire comme on a acoustumé d'ancienneté.
gaiges, ce seroit occasion de le relenir et faire aprandre sa science aux autres cirurgiens, dont noz successeurs habitans de cestedicte Ville pourroient avoir secours, quant besoing seroit'1'.
Et aussi qu'il y avoit procès entre aucuns parti­culliers habitans de la rue Sainct Anthoine, préten­dait que la Ville estoit tenue payer la façon des pavemens des croisées d'icelle Ville et des rues deppendans d'icelles, combien que par les registres de lad. Ville on ne treuve point que icelle Ville fournisse de façons, mais bien de pavé, quant ausd. croisées seullement, et que, s'il convenoit à lad. Ville fournir de façons, aussi bien qu'elle faict de
CCXC [CCXXXIX]. — Pour le bastiment du Petit Pont.
4 janvier i552. (Fol. 253 v°.)
Dud. jour.
Après lesquelles déliberations, mond. sr le Prevost des Marchans a remonstré que les Maistres des euvres de lad. Ville avoient faict les pourtraictz et devis pour le bastiment du Petit Pont, qu'il a monstrez à lad. compaignée.
Et après avoir esté par eulx veuz, se sont tous rapportez à mesd. s" les Prevost des Marchans et Eschevins de les conclure, acorder et en faire les pris et marchez, ainsi qu'ilz verront estre à faire. Et ont declairé que lesd, devis leur sembloient bons.
CCXCI [CCXL].— [Délibération touchant l'Jeschange des fermes aux magazins.
7 janvier i552. (Fol. 253 v°.)
Du vnc jour de Janvier mil v° li.
En assemblée generalle le jour d'huy faicte, cn l'Ostel de la Ville de Paris, de mess™les Prevost des Marchans, Eschevins, Conseillers, Quarteniers et six notables bourgeois de chascun quartier de tous es­tatz, mandez en la grande salle de l'Ostel de lad. Ville, pour adviser sur les lettres missives du Roy et creance sur icelles, pour l'eschange que led. sei­gneur entant faire des fermes des villages de la
banlieue, Hurepoix, la Brye et la France, qu'il veult retirer et bailler en contre eschange telz magazins ou .greniers à sel que lad. Ville vouldra choisir; en laquelle se sont trouvez, c'est assavoir:
Mons' le Prevost des Marchans, m0 Claude Guyot;
Mess" Lejay, Luillier, Lormier et Desprez, Esche­vins;
Mess" Violle, Conseiller en la Court, Prevost, Conseiller ès Generaulx, de Livres, Secretaire du
(i) Il s'agit de Laurent Thélot, chirurgien de Trainel, près Nogent-sur-Seine (Aube). A la fin de décembre i55o, était mort à Paris m° César Deville, qui avait acquis la réputation d'un habile opérateur pour la taille de la pierre. Sa perte fut vivement ressen­tie et le Parlement prit l'initiative de lui chercher un successeur. A cet effet il ordonna, Ie 7 janvier suivant (i55i n. s.), que les docteurs de la faculté de médecine et les maitres gradués en chirurgie s'assembleraient pour faire choix de personnes capables de rem-1 placer Deville (Archives nationales, X" 156g, à la date). Les candidats à cette succession n'étaient pas nombreux; on dut aller à trente lieux de Paris chercher jm opérateur qui réunit les qualités requises. La cour fit bon accueil à Thélot et le recommanda publiquement, comme on le voit ici, après une enquête prescrite en ces termes, le mercredi 2 décembre i55i : «La court, advertie qu'en ceste ville de Paris y a plusieurs personnes indisposées et malades de la pierre, et que pour la cure et taille d'icelle est necessaire y com­mettre quelques bons et expérimentez personnages, a ordonné, pour à ce parvenir, qu'aucuns docteurs de la faculté de medecine, les­quelz ont cy devant assisté à plusieurs actes et incisions de lad. pierre, faictes puis nagueres en ceste Ville par maistre Laurens Thélot, chyrurgien demourant à Traynel, près Nogent sur Seyne, s'assembleront et bailleront leur advis à lad. court sur la qualité, suffisance et experience dud. Thélot concernant led. art; pour, ce faict, estre par lad. court pourveu ainsy qu'il appartiendra" (H., X" 1571, fol. 63 v°).